Lurer du på hvordan du kan aktivere din leverandørprofil og komme i gang på Really-plattformen?
Aktiver din profil med noen enkle steg
Fyll inn informasjon om ditt selskap for å bli tilgjengelig til å motta forespørsler fra våre kunder. I videoen vil du se alle stegene, men de blir også forklart med tekst lenger ned på siden.
1. Dette må du fylle ut for å motta forespørsler fra kunder
På leverandørprofilen kan du fylle inn informasjon om din bedrift.
Under Beskrivelse av bedriften kan du legge inn en tekst som beskriver hvilke tjenester du leverer og hvorfor kunden skal velge akkurat deg som leverandør. Det du skriver her vil bli synlig for kundene, når dere sender et pristilbud til dem. Du bør derfor se på det som en mulighet til å kort presentere selskapet for en kunde. Har du en tekst på nettsiden din i dag kan du gjerne gjenbruke denne.
Under Mine Tjenester merker du av hvilke tjenester du kan tilby. De tjenestene du velger, vil filtrere hvilke typer forespørsler du vil motta fra kunden. Dersom du eksempelvis bare leverer tømrerprosjekt, velger du dette. Om du kan levere flere tjenester, krysser du av for alt du kan levere på.
Under Lokasjon og leveranseområde skriver du inn adressen til selskapet ditt. Deretter velger du leveranseområde, som vil si den maksimale kjøreavstanden mellom din og kundens adresse (km). Du vil ikke motta forespørsler som ligger lengre borte enn det du fyller inn her. Du kan legge til flere lokasjoner og bestemme ulike leveranseområder.
Har du kontorer over hele Norge? Da kan du skrive inn én av adressene dine og legge inn -1 som maks avstand i km. Da vil du motta forespørsel fra alle kundene i Norge.
Eks. du har lokasjon i Oslo sentrum, og ønsker kun å levere i Oslo og omegn. Da kan du sette 50 km i leveranseområde, så vil det dekke ut mot Lillestrøm og ned mot Drammen og Askim.
Om du i tillegg har lokasjon i Bergen, legger du til en ny adresse og skriver inn et nytt leveranseområde.
Deretter kan du legge til selskapets Sertifiseringer og godkjenninger. Du er selv ansvarlig for å kunne bevise at du har sertifiseringene som du haker av for.
Du kan også hake av for de Bærekraftsmålene som din bedrift fokuserer på. Du kan maks velge tre mål.
2. Kontaktperson
Til høyre på siden kan du laste og en logo av selskapet. Gyldige format er JPG, PNG, GIF og SVG.
Deretter fyller du inn selskapets organisasjonsnummer, navn og epost til en kontaktperson fra selskapet. Dette navnet blir synlig på tilbudet som sendes til leverandørprofil.
Du vil bli varslet på mail og melding når det skjer noe nytt i plattformen, eksempelvis at du får nye forespørsler eller har fått en melding fra en kunde.
NB! Du kan også tildele en kollega "ansvar" for en forespørsel eller en avtale. Da er det denne kollegaens navn som vil bli oppført i tilbudet, og bare han vil bli varslet om nye oppgaver vedrørende den aktuelle forespørselen eller avtalen. Denne fordelingen gjøres på den aktuelle forespørselen under "Mine forespørsler", eller den aktuelle avtalen under "Mine avtaler".
I tillegg kan du gjerne legge til omsetning og antall ansatte. Da vil kunden kunne få kontakt med deg og få bedre grunnlag for sitt valg av leverandør.
Du er nå klar for å motta forespørsler🥳
Etter at du har fylt inn km avstand, haket av for tjenestene du tilbyr og lagt inn adresse er du umiddelbart tilgjengelig for å motta prisforespørslene som kommer fra våre kunder.
Finn ut hvordan du svarer på prisforespørsler HER
Om det er noe mer du lurer på så er det bare å ta kontakt med oss!