Webinar oktober 2025 - AI i Innkjøpsprosessen

Dette webinaret viser noen av AI verktøyene som du kan bruke i innkjøpsprosessen i dag - inkludert AI du kan bruke i ditt FDV-system og i Really!

 

Her er opptaket fra webinaret

 

Oppsummering av webinaret

Tema: AI i innkjøpsprosessen

Lesetid: 2 min

Kort presentasjon av Really!

Really! er en digital innkjøpsplattform som er tilpasset for eiendomsbransjen. Med Really! vil du alltid ha kontroll på alle pristilbud, alle signerte avtaler, alle fakturaer, og ikke minst all dokumentasjon for utført arbeid. Alt er lagret på en plass – så du hele tiden har kontroll.

Den manuelle innkjøpsprosessen

For veldig mange eiendomsforvaltere foregår fortsatt innkjøpene på den manuelle måten, hvor man sender epost eller ringer en leverandør og henter inn priser på denne måten. Det kan fort bli uoversiktelig å ha kontroll på prosessen og sikre gode tilbud fra leverandørene.

FDV-system: Bruker AI til å analysere dokumenter og rapporter.

I flere FDV-system kan du idag bruke AI til å analysere dokumentene du laster opp, eksempelvis en vedlikeholdsrapport. Da kan AI trekke ut de aktuelle prosjektene du bør sette i gang.

Send forespørselen via Really!

Ved å sende informasjon fra ditt FDV-system til Really! kan du få med deg all informasjon fra bygget og prosjektet inn i Really! - hvor du videre bruker AI til å skrive prosjektbeskrivelsen og ferdigsstille forespørselen.
Deretter sender du forespørselen til aktuelle leverandører du selv velger ut.

Bruk Really! sin AI-robot til å sammenligne tilbudene

Når du får inn flere tilbud, kan du bruke AI til å sammenligne tilbudene og få anbefalte handlinger for neste steg i prosessen. AIen gir deg forslag til avklaringer du må gjøre med leverandørene, før du kan ta en beslutning og signere en avtale.

All data sendes tilbake til ditt FDV-system

Når prosjektet er ferdig og leverandøren har lastet opp dokumenter og FDV-rapporter i Really!, kan prosjektet markeres som utført. Da vil all data og dokumenter fra prosjektet sendes tilbake til ditt FDV-system.

Resultat: Store økonomiske gevinster og bedre kontroll

Våre erfaringer er at det er store økonomiske gevinster med å bruke Really! som innkjøpsverktøy, spesielt i integrasjon med ditt FDV-system.

Vi anbefaler at du henter tilbud fra flere leverandører - våre statistikker viser ofte prisdifferanser på 30% mellom høyeste og laveste tilbud på samme prosjekt, når du henter priser fra flere leverandører.

Det er store effektivitetsgevinster ved å digitalisere dine innkjøp når du bruker Really! istedenfor den tradisjonelle metoden via epost.

Du har til en hver tid oversikt over alle pågående aktiviteter - både prosjekter som er i tilbudsfasen og prosjekter som er pågående. All kommunikasjon med lverandør og alle dokumenter, er lagret på det aktuelle prosjektet.