For at vi skal kunne sende en faktura til en kunde må det lastes opp en servicerapport. Det forklarer vi hvordan du gjør under her.
Etter fullført service hos en kunde er det viktig å inkludere en servicerapport for kunden å lese/se gjennom.
For å laste opp en servicerapport så er det første du gjør å manøvrere deg frem til den aktuelle avtalen tilhørende oppdraget som har blitt utført.
Når du klikker på det aktuelle kortet vil du bli presentert en slik meny. Da klikker du på "Dokumentasjon på utført arbeid", som vist på bildet under.
Når du har valgt "Dokumentasjon på utført arbeid" vil du få opp denne skjermen:
For å legge til en servicerapport trykker du på "Legg til ny dokumentasjon", da vil du få opp den skjermen her:
Her fyller du ut informasjonen som er etterspurt på skjermen. Først fyller du ut datoen for utført service og videre måneden for neste service.
NB! Dette gjelder også for enkeltjobber per dags dato, men da er det bare å velge en tilfeldig dato i fremtiden. Vi jobber med saken med å få det fjernet.
Videre er det viktig å legge til en servicerapport for kunden å se gjennom, så de vet hva slags arbeid som har blitt gjort. Til slutt kan mann gjerne legge til en kommentar om det er noe man vil påpeke i servicerapporten eller noe helt annet. Deretter klikker du "Lagre".
Dette er bare et eksempel, men når du har klikket "Lagre" vil det se noenlunde slik ut:
Da vil du få en god oversikt over det du har lastet opp. Alt fra dokumentet til måned for neste service.
For repeterende jobber laster du opp en servicerapport på samme måte. Da klikker du på samme knappen som tidligere, "Legg til ny dokumentasjon". Etterhvert vil du få flere servicerapporter tilbake i tid man kan se tilbake på om det er noe man lurer på.
Om det er funnet avvik på et oppdrag hos en kunde er det mulig å opprette et nytt oppdrag og tilbud på dette. Les mer om det her!