Intro til Mine forespørsler

I Really får du rask oversikt over alle forespørslene fra aktuelle kunder, som du kan gi pristilbud på. Her får du en gjennomgang av hvordan du kommer i gang med å gi tilbud.

Under Mine forespørsler vil du få en oversikt over alle prisforespørsler du har fått fra kundene. Nederst på siden, under tittelen Sendt tilbud, ser du også hvilke prosjekt du allerede har priset, men hvor du venter på en beslutning fra kunden.

1. Mine forespørsler oversikt

Når du trykker på en av forespørslene, vil du få opp nyttig informasjon om prosjektet. Her ser du hvilken tjeneste som etterspørres, når en eventuell felles befaring er og en svarfrist.

2. Prisforespørsler 1

Videre kan du lese mer om arbeidsbeskrivelsen fra kunden og eventuelle vedlegg om oppdraget. Du kan også lese om det har kommet noen felles meldinger fra kunden.

3. Prisforespørsel 2

Dersom du ønsker å kontakte kunden, kan du selvfølgelig gjøre dette via telefon. Men du kan også sende melding via plattformen. Om du vil avtale befaring eller har andre spørsmål knyttet til oppdraget, kan du skrive det her. Alt som skrives, lagres til senere, slik at du enkelt holder oversikt over tidligere samtalelogg med kunden.

4. Meldingsfunksjon

Nå har du gjerne satt deg litt inn i om du ønsker å gi et pristilbud til kunden, da kan du klikke deg videre på den gule knappen her. Du finner mer informasjon om hvordan du gir tilbud på våre hjelpesider.

5. Gi tilbud

Om du ønsker å avvise forespørselen klikker du her. Da får du opp noen alternativer for årsaker, eksempelvis at dere ikke leverer tjenesten eller har liten kapasitet for øyeblikket. Om ingen av alternativene passer velger du annet, hvor du kan gi en skriftlig begrunnelse. Kunden vil ikke se at du har avvist, så informasjonen er kun for din egen del. Når forespørselen er avvist legges den i Arkivet i 30 dager, hvor du har mulighet til å hente opp igjen forespørselen for å gi et tilbud.

6. Avvis forespørsel¨

Du kan også tildele ansvaret for et prosjekt til en av dine ansatte. Da vil bare denne personen motta varslinger knyttet til dette prosjektet. Ved å fordele prosjektene mellom dine ansatte får du bedre kontroll og sikrer tettere oppfølging til dine kunder.

 

7. Fordele ansvar for prosjekt til person