Hva skjer etter du sender en forespørsel?

Etter du som kunde sender en prisforespørsel kan du vente deg dette.

Etter du sender ut en forespørsel på en tjeneste vil de leverandørene som tilbyr denne tjenesten få tilsendt forespørselen på sin plattform. Da er det tre ting som kan skje:

1. Gi tilbud


Dersom leverandøren vil gi deg et tilbud på arbeidet så vil du få opp dette i Control. Du får en varsling på din registrerte epost når du mottar melding eller tilbud i portalen. Du må logge deg inn for å godta eller avslå tilbudet leverandøren har kommet med.


2. Avvis forespørsel


Dersom leverandøren avviser forespørselen vil du ikke få beskjed om dette. Det kan være fordi de ikke har kapasitet til å utføre arbeidet eller at de ikke kan utføre tjenesten du har etterspurt.


3. Sende melding

Dersom leverandøren har spørsmål til deg i forbindelse med forespørselen, vil de sende deg en melding i portalen før de eventuelt kan gi deg et tilbud. Du mottar varsling på din registrerte epost når du får en melding i portalen, og kan logge deg inn for å se meldingen.