Manuell eller automatisert anbudsutsettelse?

Vi har to ulike typer anbudutsettelser. Her forklarer vi forskjellen på de to.

1. Manuell anbudsutsettelse

Really gir deg mulighet til å sende en forespørsel til leverandørene våre som de kan svare på selv. Dette er tjenester vi har valgt å kalle for "manuelle tjenester". Når du velger en manuell tjeneste så er det fritt opp til deg hvordan du beskriver hva du trenger. 

 

Usikker på om du har all informasjon? 

Fortvil ikke! Skriv inn den informasjonen du har, så vil leverandørene kunne holde dialog med deg i plattformen og be om den informasjonen de trenger. 

 

2. Automatisert anbudsutsettelse

Botolf_Signer

Automatisert anbudsutsettelse, eller robottjenester som vi kaller det, er tjenester der roboten vår Bottolf i samarbeid med leverandørene våre regner ut prisen på leveranse automatisk. Det vil si at du får priser fra leverandører på noen få sekunder fra du sender forespørselen. For å gjøre det trenger den noe informasjon fra deg som den setter sammen med informasjonen våre leverandører har lagt inn. 

EiendomstypeEiendomstyper-1

Vi har definert noen eiendomstyper som du kan velge mellom. Noen tjenester kan være spesialisert etter hvilket bygg du har om du velger en automatisert anbudsutsettelse.

Er man usikker? Velg Kontorbygg, eller ta kontakt med oss på post@really.no

Detaljer

Det er viktig at når du blir spurt om å fylle inn detaljer om arbeidet at det blir ført riktig areal og antall. For eksempel skal du ha jevnlig renhold av fliser må du velge harde flater og arealet som skal vaskes. Det samme gjelder om du skal ha renhold av toalett/dusj, så må du velge antallet som skal vaskes.

Sendt forespørsel

Når du etterspør en robottjeneste vil ikke leverandøren få noe varsel om din forespørsel. Du vil få muligheten til å se gjennom de automatiserte tilbudene i Control før man velger en av leverandørene.

Oppstartsdato

Botolf_Date_3

Du kan legge inn ønsket oppstartsdato i bestillingen. Leverandøren tar kontakt med deg og bekrefter datoen, eller avtaler en annen datoer som passer å utføre tjenesten på.

Porteføljetjenester

Om du sender ut en forespørsel på en porteføljetjeneste fungerer det helt likt som en vanlig forespørsel. Roboten vil sammen med leverandørene regne ut prisen på oppdraget basert på arealet på dine eiendommer. 

 

Alle våre automatiserte tjenester blir levert i henhold til Really! sine standardvilkår for denne tjenesten. Les mer om våre tjenester og vilkår her.

Jeg har lagt inn informasjon, hva nå? 

Når du har lagt inn informasjon og sendt inn forespørselen er det bare å vente på svar. Ved manuell prosess svarer de fleste leverandører innen få dager. Ved automatiserte tjeneste får du svar med en gang.

Får du ikke svar? Ta kontakt med post@really.no. Vi har god dialog med leverandørene og kan få fortgang i prosessene for deg om det haster. 

 

Ingen leverandører

Det hender at vi ikke har leverandør som kan levere tjenesten du har valgt i akkurat ditt område. Ikke fortvil, ta kontakt med oss på post@really.no så finner vi en eller flere leverandører for deg.